$$News and Reports$$

28 ספט' 2016
אוניברסיטת בן-גוריון מרכינה ראש עם פטירתו של שמעון פרס, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל. פרס, שהלך הלילה לעולמו בגיל 93, היה מידידיה הגדולים של אוניברסיטת בן-גוריון ושותף לדרכה. במשך עשרות שנים ליווה מקרוב את התפתחות האוניברסיטה ובתפקידיו הממלכתיים תרם רבות לקידומה.   
 
על תרומתו האדירה לפיתוח הנגב והאוניברסיטה הוענק לפרס התואר דוקטור לאות כבוד. במושב הפתיחה של חבר הנאמנים ה-44 הוענק לו גם 'אות בן-גוריון למנהיגות'. נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, נימקה ופירטה: "אנחנו מעניקים את האות כהוקרה לאישים שהפגינו מנהיגות יוצאת דופן, חזון וראיית הנולד, גילו גילויים מדעיים חדשניים ותמכו במחקרים פורצי-דרך. שמעון פרס מגלם את רוחו של דוד בן-גוריון, שאמר: 'אם אתה באמת רוצה להיות ריאליסט, עליך להאמין בניסים'. לפרס היה חזון ארוך-טווח: הוא ראה דברים לפני אחרים בתחומים כמו אנרגיה מתחדשת, ננו-טכנולוגיה, חקר המוח, ובתחומים  שהשתיקה יפה להם".
 
 

אנו שולחים את תנחומינו לבתו, חברת סגל האוניברסיטה, פרופ' צביה ולדן, מהמחלקה לעבודה סוציאלית ע"ש שרלוט ב' וג'ק ג' שפיצר, ולכל בני המשפחה.

יהי זכרו ברוך.

peres-carmi.jpg
בתמונה: שמעון פרס ז"ל מקבל את אות בן-גוריון למנהיגות מנשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי במושב חבר הנאמנים ה-44 של האוניברסיטה לפני שנתיים. צילום: דני מכליס

peres ben gurion leadership award 2014 DM.jpg