$$News and Reports$$

26 אפר' 2016
יוזמה של סטודנטים מבית-הספר לרפואה על שם  ג'ויס וארווינג גולדמן הולידה רעיון  - לרוץ מצפון הגליל ועד למרכזו כדי להכיר ולגבש חברתית את חברי הכיתה, ותוך כדי כך לגייס כספים למען הצלת אסיה, ילדה בת 4 מזנזיבר הסובלת ממום בלב.

run2.jpg
הסטודנטים לרפואה בצילום קבוצתי
 
הריצה תתקיים ב-18 במאי כחלק מ"מירוץ הר לעמק" - מירוץ שליחים קבוצתי למרחק 215 קילומטרים, הנמשך כ-20 שעות. תחילתו באתר "האריה השואג" בתל-חי והמשכו לאורך נופי עמק החולה, הכינרת, בקעת בית נטופה, הרי מנשה, עמק יזרעאל, וסיומו ביישוב הקהילתי תמרת.

הכול התחיל כשקבוצה של סטודנטים לרפואה שנה א' יזמו פעילות משותפת במטרה להכיר זה את זה. במהלך ההכנות עלה הרעיון  למנף את הריצה לטובת פעילות שיש לה זיקה רפואית, היא חוצה גבולות ומסוגלת לשפר את תדמית מדינת ישראל בעולם.
 
אסיה, ילדה זנזיברית עם מום בלב, שהגיעה לארץ דרך ארגון "הצל לב של ילד" המביא לישראל ילדים ממדינות מתפתחות כדי לעבור כאן ניתוחי לב מצילי חיים, התאימה למטרה הזאת. 15 סטודנטים נרתמו למשימה, כשהיעד הוא גיוס 10,000 דולר.
 
בין מבחן לבוחן, ותוך כדי ההכנות למירוץ, גייסו הסטודנטים כספים ברשתות החברתיות ועל-ידי פניות  אישיות לציבור הרחב. עד עתה נאספו כ- 2500 דולר.
 
הפעילות החברתית הזאת תואמת את "רוח באר שבע", הדוגלת בקידום פעילויות חברתיות של סטודנטים בקהילות.
 
כתבה נרחבת בנושא תופיע בקרוב ב'אבג', העיתון הרשמי של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.