$$News and Reports$$

14 ספט' 2014
 
קמפוס אילת: מצליחים באתגר החינוך בעיר
ומברכים את מנהלי בתי הספר החדשים בעיר – שלושתם סטודנטים ובוגרים שלנו
 
השנה התברכה העיר אילת בשלושה מנהלי בית ספר חדשים – שלושתם למדו באוניברסיטת בן-גוריון באילת את התואר השני במנהל חברה ומדיניות החינוך. המחזור הראשון ללימודי תעודת הוראה לעל-יסודי טרם סיים לימודיו, אך כמה מהסטודנטים בו כבר השתלבו בהוראה בבתי הספר התיכוניים. "זה מימושו של האתגר אותו הציבה ממשלת ישראל בהחלטתה לפתוח אוניברסיטה באילת, שתהווה מנוף לקידומה הכלכלי והחברתי של העיר" מתגאה דיקנית הקמפוס, פרופ' מירי עמית.
 
עם פתיחת שנת הלימודים התבשרנו על מינוים של שלושה מנהלים חדשים לבתי ספר באילת: תומר גולדפרב, שסיים בהצטיינות יתרה את התואר השני במנהל, חברה ומדיניות החינוך באוניברסיטת בן-גוריון באילת ינהל את בית הספר "אורים". רונית זיגדון, גם היא בעלת תואר שני במנהל, חברה ומדיניות החינוך מאוניברסיטת בן-גוריון באילת תנהל את בית הספר היסודי החדש - "ים סוף". בית ספר "היובל" קלט גם הוא מנהלת חדשה – אתי בניטה. אתי מסיימת השנה גם היא את התואר השני במנהל, חברה ומדיניות החינוך באוניברסיטה באילת.

"אני גאה בתומר, רונית ואתי", מברכת פרופ' מירי עמית, "אני מאחלת להם הצלחה, ובוטחת בהם שיעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר". "בכלל," מחייכת  פרופ' עמית, "אני גאה מאוד בהשפעתה החיובית של האוניברסיטה על העיר והקהילה בתוכן היא פועלת. אני רואה את זה בכל תחום אפשרי: מורים אינם צריכים עוד לטוס מחוץ לעיר כדי לרכוש תואר שני. מורים למתמטיקה ולמדעים שסיימו את התואר השני בהוראת המדעים והטכנולוגיה מיישמים את אשר למדו ומובילים מהפיכה בלימודי המדעים בעיר. עובדים סוציאליים בעלי תואר ראשון למדו אצלנו תואר שני בעבודה סוציאלית, שדרגו את הידע המקצועי לרווחת מטופליהם,  וכעת אנחנו פותחים בפניהם גם את האפשרות ללמוד בתוכנית יוקרתית לתעודה בפסיכותרפיה, כאן באילת. זו מהפיכה של ממש. יש כאן יחסי גומלין נהדרים בין הקהילה לאוניברסיטה – אנשי מקצוע באילת לומדים באוניברסיטה בעיר תארים מתקדמים, ואת הידע שרכשו הם מחזירים לקהילה".
 
"מאז שנכנסתי לתפקידי, אנו פותחים בכל שנה תוכנית חדשה באוניברסיטה. התוכניות החדשות, בעיקר אלו לתארים מתקדמים, נגזרות מצרכי העיר אילת ותושביה. כך פתחנו בשנה שעברה לימודי תעודת הוראה לעל-יסודיים באילת. עד אז לא ניתן היה ללמוד באילת לקראת תעודת הוראה לעל-יסודיים. וכבר השנה תמצאו באילת מורים חדשים בתיכון הלומדים במחזור הראשון של התוכנית. כעת אנחנו פותחים מחזור נוסף של תעודת הוראה", מספרת פרופ' עמית, וחותמת  בברכה למורים החדשים: "עלו והצליחו בדרככם החדשה. לקחתם על עצמכם תפקיד שאין חשוב ממנו – לחנך את דור העתיד".