$$News and Reports$$

24 נוב' 2015

בטקס חגיגי שהתקיים בימים אלה נפתחה שנת הלימודים ה-26 של 'תכנית קידמה' המאפשרת השלמת השכלה למבוגרים מגיל 18. התוכנית פועלת במחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בשיתוף עם משרד החינוך- האגף לחינוך מבוגרים. התלמידים לומדים במסגרת התוכנית את מקצועות העברית, אנגלית, מתמטיקה ויכולים לאחר מכן להגיע להשלמת שתיים עשרה שנות לימוד. השנה נרשמו לתכנית כ-400 תלמידים.

התכנית מבטאת את מחויבות האוניברסיטה להנגשה לאקדמיה, לצמצום פערים, לאחריות חברתית, למתן שוויון הזדמנויות בעל ערך ולפיתוח הרגישות והמודעות החברתית של הסטודנטים. היקף הפעילות בתכנית 'קידמה' ומשך הזמן הארוך לקיומה של התכנית מתאפשר הודות לחשיבות הרבה שמייחסת האוניברסיטה לצמצום פערים בחברה ולהנגשת ההשכלה הגבוהה.

הטקס נערך באוניברסיטת בן-גוריון בנגב בהשתתפותן של מנהלת המחלקה למעורבות חברתית, עו"ד ורד סרוסי כ"ץ, הגברת מוניקה פייביש, ראש תחום השכלה באגף לחינוך מבוגרים שבמשרד החינוך ובליוויה המוסיקלי של ההרכב הקולי מוסיקלי של אוניברסיטת בן-גוריון, 'נגב-רון'.

הרגע המרגש ביותר של הערב היה כאשר עלתה אל הבמה הגברת יפה אקלה, תלמידה בשנתה השנייה בתוכנית, וסיפרה על תרומתה הרבה של התכנית עבורה: "הייתי הולכת לשכנה כדי שתעזור לי להבין מה כתוב. סטודנטים אמרו לי, בואי ללמוד. בהתחלה אמרו לי 'עכבר', הייתי מפחדת. אחר כך התחלתי ללמוד, היום אני יודעת לגלוש באינטרנט. רציתי לקנות משהו, אמרתי לסטודנט שיגיד לי איפה זול. הוא בדק באינטרנט ואמר לי וכך קניתי. היום אני יודעת לבדוק בעצמי. אתמול אפילו עשיתי סקייפ עם חברה שטסה להולנד. תודה רבה לסטודנטים ולתכנית 'קידמה' על כך".
יפה אקלה, תלמידת התכנית| צילום: ורד סרוסי
 יפה אקלה, תלמידת התכנית | צילום: ורד סרוסי