$$News and Reports$$

26 אפר' 2016
ב-13-14.04.2016 נערך בבית חיל האוויר בהרצליה הכנס הישראלי החמישי לרובוטיקה , בו הייתה נוכחות מרשימה  של חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מתוך 125 הרצאות שהועברו בכנס, 27 היו של חוקרי האוניברסיטה, כמו גם 54 נרשמים מתוך 400 נרשמים לכנס.
 
DSC_1463.jpg
פרופ' יעל אידן וחוקרי מרכז ה-ABC | צילום: גיא פרגון
 
יו"ר התוכנית המדעית של הכנס, ד"ר סיגל ברמן מהמחלקה להנדסת תעשיה וניהול באוניברסיטה מסכמת: "הכנס היה מוצלח, עשיר במדענים מובילים מהארץ והעולם, נציגים מובילים מהתעשייה הישראלית ובסטודנטים ומבקרים. התרומה המשמעותית של החוקרים מבן-גוריון למחקר העולמי בתחומי הרובוטיקה ברורה". ביתן האוניברסיטה בכנס בו הוצגו סרטים של הפיתוחים השונים ורובוטים ייחודיים שפותחו במחלקה להנדסת מכונות משך מתעניינים רבים לאורך שעות הפעילות.
 
משתתפי אוניברסיטת בן-גוריון בנגב הראו נוכחות בשטח ולבשו חולצות כתומות עם הכיתוב ABC, שמו המקוצר של מיזם הרובוטיקה של האוניברסיטה (ABC Robotics Initiative- Agricultural, Biological and Cognitive), בהובלתה של פרופ' יעל אידן. "מרכזABC  תרם להעשרת  הכנס במבט רחב על תחומי היסוד של הרובוטיקה כגון תכן מערכות מתקדמות, תכנון מסלול, קינמטיקה ודינמיקה, חישה, הן באלגורתמיקה מתקדמת של מערכות נבונות וכן בהסתכלות מערכתית על ממשקי משתמש וקוגניציה, עם מגוון רחב של יישומים בתחומי החקלאות, רפואה, שיקום ועוד", ציינה פרופ' אידן.
 
בנוסף, ד"ר דוד זרוק מהמחלקה להנדסת מכונות הציג את עבודותיו בכנס ועתיד להופיע עם חוקריו בתוכנית "המהדורה הצעירה", תוכנית אקטואליה וחדשות יומית המוגשת על-ידי גדעון אוקו ומיועדת  לילדים ונוער בערוץ 2.