$$News and Reports$$

27 אפר' 2017
מרכז בנג'יס ליזמות ולחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון הנגב, אירח ביום חמישי ה-27/4/17, כ-35 נציגים מרחבי העולם במסגרת האירוע הבינלאומי הראשון של השולחן העגול של בנג'יס.
 
27-04-2017_102.jpg
רקטור האוניברסיטה, פרופ' צבי הכהן ופרופ' דפנה שורץ 
 
 
במהלך האירוע נידונו דרכי לימוד בתחומי היזמות והחדשנות והועלו רעיונות כיצד ניתן למקסם שיתופי פעולה אקדמיים-תעשייתיים.
 
באירוע הייחודי נטלו חלק נציגים מתעשיות ואוניברסיטאות שונות ברחבי העולם,  כגון אוקספורד, קארדיף, ג'ילין, פורטאלזה, אמסטרדם, ברזיל, אנגליה, סין ורבים נוספים אשר חברו יחד עם חוקרים ישראלים מובילים בתחום היזמות והחדשנות.
 
27-04-2017_058.jpg
חלק ממשתתפי האירוע
 
את האירוע יזמו והובילו פרופ' דפנה שורץ מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, יו"ר ומנהלת מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות של הפקולטה ופרופ' (אמריטוס) רפאל בראל.
 
פרופ' שורץ ופרופ' בראל: "יזמות וחדשנות הנם מרכיב עיקרי היום בצמיחה כלכלית וביצירת מקורות תעסוקה והכנסה, והמצב היום שמרבית המוסדות להשכלה גבוהה משלבים תחומים אלה בין תחומי הפעילות שלהם. עם זאת, מסתבר כי קיימת שונות רבה בין המוסדות בתוכניות הלימוד, המתודולוגיות המיושמות, תוכניות משלימות המוצעות במסגרות מחוץ לתוכניות הלימוד הפורמאליות, כמו גם בגיבוש מדדי הערכה של התוכניות המופעלות. המטרה של השולחן העגול היא שיתוף ידע בין מוסדות בכדי ללמוד מן הניסיון ולסייע להרחבת הידע והמתודולוגיות לגבי תפקיד מוסדות להשכלה גבוהה לקידום יזמות וחדשנות והדרכים ליישום תחומים אלה הלכה למעשה".
 
מסיבה זו החליטה הוועדה המייעצת של מרכז בנג'יס, לציון שמונה עשר שנות עשייה של המרכז בתחום קידום יזמות וחדשנות באוניברסיטה, לקיים שולחן עגול בינלאומי, שבו הוזמנומומחים מרחבי העולם להצגת ניסיונם ולקיום דיון יחד עם מומחים ממוסדות שונים באקדמיה הישראלית.
 

פרופ' שורץ ופרופ' בראל  ציינו כי דיונים אלה יתרמו להרחבת הידע ביחס למתודולוגיות השונות לגבי תפקיד מוסדות להשכלה גבוהה וארגונים ציבוריים בקידום יזמות וחדשנות וכן לגבי כלים ותהליכים אפקטיביים ליישומם.

במסגרת האירוע הוצגו מצגות בנושאים כגון: "הפעלת יזמות נשית: תאגידים רב לאומיים מתעסקים עם אתגר גלובלי"; "תפקיד בנק הפיתוח בתמיכת החדשנות";"האבולוציה הגלובלית של דגם crossover לחדשנות של קיימברידג'" ועוד.

 
 
 
יצוין, כי לפני האירוע המרכזי ב-27 באפריל, נערכו למשלחות הבינלאומיות סיורים וסיורים במקומות משמעותיים באזור הנגב, כגון פארק הטכנולוגיות המתקדמות בצמוד לאוניברסיטה ועוד.