$$News and Reports$$

09 אפר' 2014
 
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב תעניק תוארי ד"ר לאות כבוד לשמונה אישים. התארים יוענקו ב-20 במאי 2014, במסגרת המושב ה-44 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה.
 
מקבלי התארים הם:
 
Linda Birnbaum.jpg

ד"ר לינדה ס' בירנבאום
מארה"ב, מנהלת המכון הלאומי לבריאות סביבתית (NIEHS) במכונים הלאומיים לבריאות (NIH) ובתוכנית הלאומית לטוקסיקולוגיה. בתפקידיה, מפקחת ד"ר בירנבאום על תקציב שמממן קרנות רב-תחומיות בביו-רפואה, שמניעות התערבות מקיפה, הכשרה, פיתוח טכנולוגיה וחינוך והפצת הידע בקהילה. המכון הלאומי לבריאות סביבתית תומך ביותר מ-1,000 מענקי מחקר.
 
 
Jim Breslauer Photo Scott Smeltzer.bmp

ג'יימס מ' ברסלאואר
מארה"ב הוא חבר מסור באגודת שוחרי האוניברסיטה בארה"ב ואחד מהתומכים הוותיקים של הפארק לטכנולוגיות מתקדמות שנבנה בסמוך לאוניברסיטה. מר ברסלאואר מלווה את הפרויקט מזה 17 שנה. הבניין הראשון בפארק נמצא בתפוסה מלאה ובניית הבניין השני מתקדמת במלוא הקצב.
 
 קרדיט: Scott Smeltzer 
 
Linda Birnbaum.jpg

פרופ' לינדה ב' באק
מארה"ב היא כלת פרס נובל לשנת 2004 ומדענית ידועה בעולם בתחום פעולת חוש הריח. פרופ' באק היא הראשונה שזיהתה את משפחת הגנים השולטים בחיישני הריח ופרצה דרך בהבנת אופן פעולת החיישנים של חוש הריח לזיהוי מולקולות הריח מן העולם הסובב את האדם ולהעברתם למוח.
 
 

Saul Friedlander.jpg

פרופ' שאול פרידלנדר
מארה"ב הוא אחד מההיסטוריונים החשובים ביותר בחקר השואה. פרופ' פרידלנדר זכה בשני פרסי פוליצר על ספרי עיון שכתב ובפרס ישראל. כילד בתקופת השואה הוא הסתתר במנזר קתולי,  מה שדרבן אותו לחקור ללא מורא את הנאצים ואת המתנגדים להם, כמו גם להתעמק בחקר הכנסייה הקתולית והנהגתה בתקופה זו.
 
 
 
 
Nahum Guzik.jpg
נחום גוזיק
מארה"ה הוא מייסד 'גוזיק חברות טכניות', המספקות פתרונות בדיקה לתעשיית כונן דיסק וכלים לצורת גל בתחום האוויוניקה, מודיעין אותות, אלקטרוניקה צבאית, פיסיקה, אסטרונומיה, מוליכים למחצה ומגוון רחב של דיסציפלינות אחרות. מר גוזיק הוא גם פטרון של האמנויות. הקרן שלו אפשרה לכמאה מוזיקאים רוסים וארמנים צעירים לממש את הפוטנציאל שלהם על-ידי מתן הדרכה וסיורים בינלאומיים. מר גוזיק הוא גם תורם מכובד לגופים יהודיים, לרבות בית חב"ד, הטכניון ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
  קרדיט: Omri Lior
 
Andrew Hamilton.jpg

פרופ' אנדרו ד' המילטון מבריטניה הוא נשיא אוניברסיטת אוקספורד, לשעבר רקטור אוניברסיטת ייל וחוקר בכימיה אורגנית וביולוגית. פרופ' המילטון עמית באיגוד החוקרים הבריטים (The Royal Society) וחבר באקדמיה האמריקאית לאמנויות ומדעים.
 
 
  קרדיט: Philip Sayer

Kisin - no credit needed.jpg
 
יבגני קיסין מבריטניה הוא פסנתרן קלאסי נודע בעולם. מר קיסין ערך את הופעתו המקצועית הראשונה בגיל 10 ונתן את רסיטל הסולו הראשון שלו בגיל 11. בשנת 2006 הוא זכה בפרס הגראמי בקטגוריה של סולן ביצועים אינסטרומנטלי (ללא תזמורת) להקלטתו של יצירות לפסנתר של סקריאבין, מאדתנר וסטרווינסקי.
 

 
 
Cheryl Saban.jpg
ד"ר שריל סבן
מארה"ב היא פילנתרופית ופעילה לזכויות נשים. ד"ר סבן הקימה את קרן שריל סבן להעצמה אישית לנשים, שמובילה תכניות מימון לנשים בישראל ובארצות הברית, והיא נשיאת קרן משפחת סבן התורמת למרכזים רפואיים ומקדמת תוכניות חינוכיות ורפואיות. ד"ר סבן היא בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה וחיברה את "המדריך לאישה לאישור עצמי"
(
A Woman’s Guide to Validation) המבוסס על ניסיונה האישי.
 
  קרדיט: Michael Segal