$$News and Reports$$

29 נוב' 2015
ביריד הרובוטיקה שהתקיים ביום חמישי (ה-26.11) בפארק קרסו למדע בבאר שבע, במסגרת שבוע הרובוטיקה האירופאי, בלטה נוכחותם המשמעותית של אנשי מרכז הרובוטיקה של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב.
 
באר-שבע היא העיר היחידה במדינת ישראל בה התרחש אירוע במסגרת האירופאית והוא חולק לשניים: בשעות הבוקר התקיימה פעילות לתלמידי מערכת החינוך, בה השתתפו כ – 120 תלמידי כיתות מצוינות ח' ו-ט'; בשעות אחר הצהריים, האירוע הוקדש לקהל הרחב והשתתפו בו כאלף בני אדם. בנוסף לתערוכות הרבות של המוזיאון, היריד כלל פעילות עשירה ומגוונת שתכלול הדגמות והפעלות, הצגת רובוטים, משחקים והרצאות מומחים.
 
ד"ר סיגל ברמן הייתה אחראית על הארגון מטעם האוניברסיטה וסייעה בתאום תעשיות שהשתתפו בפעילויות השונות, שכלל את מיזם ABC לרובוטיקה באוניברסיטה ויוצג בכבוד על ידי שלושה מרצים משלוש פקולטות:
 
·         ד"ר אילנה ניסקי, המחלקה להנדסה ביו רפואית, הפקולטה למדעי ההנדסה
·         ד"ר גרא וייס, המחלקה למדעי המחשב, הפקולטה למדעי הטבע.
·         ד"ר שלי לוי-צדק, המחלקה לפיזיותרפיה, הפקולטה למדעי הבריאות
 
shelly.jpg
ד"ר שלי לוי-צדק בהרצאתה
 
השותפים ליוזמה ולהפעלת האירוע היו: אוניברסיטת בן-גוריון בנגב – מרכז ABC, משרד החינוך, חברת רובוטק, חברת מהנדסים צעירים, קבוצות תלמידים מתחרויות ה – FLL וה - FRC והמרכז העירוני לחדשנות וטכנולוגיה.
 
 
מיזם ABC לרובוטיקה חקלאית, ביולוגית וקוגנטיבית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בהובלתה של פרופ' יעל אידן, מהווה מוקד למחקר רב-תחומי ברובוטיקה וכן לפיתוח מערכות יישומיות ברובוטיקה חקלאית, ביולוגית וקוגניטיבית.
 
האוניברסיטה זכתה להכרה בינלאומית בתחום הרובוטיקה הודות למעבדות מתקדמות ולמחקר מעמיק ופורץ-דרך המתקיים בשיתוף פעולה עם קבוצות מחקר בינלאומיות מובילות. לדברי פרופ' אידןאשר מובילה את תחום הרובוטיקה באוניברסיטה במשך שנים רבות וקידמה אותו ללא הכר, המרכז מוביל מחקר חדשני בין-תחומי, תוך שיתוף חוקרים מתחומים שונים על מנת להוביל את המחקר בתחום הרובוטיקה לכוונים חדשים. 
 
סמנכ"ל המדע של הפארק קרסו למדע בבאר שבע, ד"ר נצח פרביאש, ציין כי היה זה אירוע מוצלח מאד והביע הוקרה והערכה רבה לשותפי הפרויקט ולאנשי האוניברסיטה , לעובדי הפארק והדגיש את הירתמותה המיוחדת של  חברת אדמה שתרמה 300 כרטיסי כניסה לאירוע שחולקו יחד עם 200 כרטיסים נוספים מתנת הפארק לתלמידים ומשפחות שידם אינה משגת.
 
"בכוונתנו להפוך את האירוע למסורת ולקיים בסופו של חודש נובמבר 2016 את יריד הרובוטיקה והחדשנות ", אמר ד"ר פרביאש.