$$News and Reports$$

03 אוג' 2014
לנוכח כוונתם של גורמים אנטי-ישראלים לקיים פעולות מחאה בשל מבצע "צוק איתן" ובהמלצת המארגנים בסקוטלנד: בוטלו הופעותיה של להקת המחול של אוניברסיטת בן-גוריון בפסטיבל הפרינג' באדינבורו. ההחלטה נפלה מסיבות ביטחוניות
 
בוטלו הופעותיה של להקת המחול של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שהיתה אמורה להשתתף בפסטיבל הפרינג' באדינבורו ב- 9-12 באוגוסט 2014. זאת, לנוכח כוונתם של גורמים אנטי-ישראלים לקיים במקום פעולות מחאה נגד מדינת ישראל, בשל מבצע "צוק איתן". הלהקה הוזמנה לסדרת הופעות במקום, בהזמנת הנהלת הפסטיבל וזאת לנוכח הישגיה האמנותיים.
 
"הביטחון האישי של חברי הלהקה הינו פקטור ראשון במעלה ובוודאי שלא נתפשר עליו כהוא זה. קבלנו התראות מהמארגנים בסקוטלנד כי להשתתפות הלהקה עלולות להיות השלכות קשות, לרבות סיכון ממשי של חבריה, לפיכך, בהתייעצות עם הגורמים הרלוונטיים, והמלצות של גורמים בהנהלת הפסטיבל, קבלנו החלטה לא קלה, שלא לשלוח את הלהקה השבוע להופעות באדינבורו", הסבירה נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי. מאחר שמדובר בלהקה איכותית ביותר, אי השתתפותה בפסטיבל הוא בבחינת הפסד לכל שוחרי התרבות באשר הם. צר לנו על כך".
 
יצוין, כי מהלכה התקין של ההצגה הראשונה של התיאטרון הישראלי "האינקובטור" הופרע קשות על ידי המוחים, לפיכך בוטלו יתר המופעים המתוכננים של אותה הצגה במסגרת אותו פסטיבל.
 
להקת המחול של אוניברסיטת בן-גוריון.jpg
להקת המחול של אוניברסיטת בן-גוריון בפעולה | צילום: מאיה קאופמן


להקת המחול של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המונה 12 רקדניות-סטודנטיות, היתה אמורה להציג בפסטיבל את מופע המחול La Karina- מאת היוצר דדי לאופר.