$$News and Reports$$

20 ספט' 2016
 
 יו"ר ועדת החינוך של הכנסת ח"כ יעקב מרגי במושב הפתיחה:
 "אבטל כליל את מוסד תשלומי ההורים"
 התריס: "בישראל אין חוק חינוך חובה חינם לילדים"
 
יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט בכנסת, ח"כ יעקב מרגי, התייחס היום לסוגיית תשלומי ההורים למערכת החינוך במושב הפתיחה של כנס הנגב לשלום הילד המתקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מרגי תקף את חבריו לכנסת ואמר: "אין סנכרון בין המערכות, יד ימין לא יודעת מה יד שמאל עושה, אבל המערכת מעדיפה להעביר דברים ממקום למקום".
 
על אף שהודה שכחבר קואליציה נאלץ לאשר את התשלומים לשנה, הודיע ח"כ מרגי כי יש לבטל כליל את מוסד תשלומי ההורים ובתחילת מושב הכנסת יכונס שולחן עגול של כלל הגורמים על מנת לייצר מנגנון גבייה חלופי לתשלומי ההורים הנהוגים כיום, באמצעות המוסד לביטוח לאומי, באופן שאיש לא ירגיש זאת בכיסו.
 
במושב הפתיחה של הכנס נטלו חלק גם ח"כ יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות ח"כ אלי אלאלוף, ויו"ר הועדה לזכויות הילד. ח"כ יפעת שאשא-ביטון.
 
על פי סקר שערכה במיוחד לקראת הכנס הסוקרת מינה צמח (מכון מדגם ו- l panel), נמצא ש-70% מהנשאלים סבורים כי הדרישה לתשלום הורים למערכת החינוך אינה מוצדקת. 41% הסבירו את עמדתם בכך שמדובר בתשלום הפוגע בחלשים ביותר ומגביר את אי השוויון במערכת החינוך.
 
"תשלומי ההורים הם מס חינוך שסותר באופן יסודי את עקרון השוויון, את רוח חוק חינוך חינם, תוך הגדלת הפערים במערכת החינוך ויש לבטלו מידית" ציינה מנכ"לית המועצה לשלום הילד,  עו"ד ורד וינדמן, והוסיפה כי היא מברכת על התחייבותו של יו"ר ועדת החינוך, ח"כ יעקב מרגי, לפעול לביטול תשלומי ההורים וקוראת לביצוע ההליך כבר במושב הכנסת הקרוב לטובת צמצום הפערים בקרב ילדים בישראל.
 
ח"כ אלאלוף תקף את ההחלטה להעביר את אגף המעונות לגיל הרך לאחריותו של משרד הרווחה, ואמר: "החלטה פוליטית סידרה אותנו, הגיל הרך לא מתאים למשרד העבודה והרווחה. מי שרוצה לחשוב שילד במעון זה בייביסיטר כדי שאמו תלך לעבודה- טועה. אתמול היה לנו דיון בוועדת העבודה והרווחה, שר העבודה, חיים כץ פשוט אמר: 'אני לא מכיר את הנושא הזה'". עוד הוסיפה וינדמן בנושא: "המסגרות לגיל הרך צריכות להיות מסגרות חינוכיות לכל דבר ועניין כשנועדו לילדים בגיל הקריטי ביותר להתפתחותם. הגיעה העת להתייחס אליהם ככאלו ולהסדיר מנגנון רישוי ופיקוח". 
 
ח"כ שאשא ביטון הכריזה במושב הפתיחה כי התכנית לבטיחות ילדים, שהתקבלה בהחלטת ממשלה לפני 4 שנים תצא לפועל בקרוב. זאת, לאחר שהשיגה תקציב של 10 מיליון שקל ל-5 שנים לטובת התכנית, שתלחם למיגור תופעות בהן טביעת ילדים, שיכחת ילדים ברכב, כוויות בבית ועוד. 

 

​