$$News and Reports$$

07 מרץ 2016
נעמה לוין | צילום: יפתח לוין
​פרס המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) ע"ש שוש ברלינסקי לתרומה מיוחדת לקהילה הוענק לדוקטורנטית נעמה לוין מהמחלקה לעבודה סוציאלית על שם שרלוט ב' וג'ק ג' שפיצר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. לוין היא אחת מעשרה סטודנטים מכל הארץ הזוכים בפרס המל"ג למעורבות אקדמית בקהילה. במסגרת הדוקטורט שלה, בהנחייתו של פרופ' רוני קאופמן,  בוחנת נעמה את תרומתם של קורסים אקדמיים משלבי עשייה בקהילה, על קידום מדיניות חברתית.

לוין הינה פעילה חברתית מזה שנים רבות. במסגרת המחלקה למעורבות חברתית​, השתתפה נעמה במספר תכניות חברתיות. כסטודנטית לתואר ראשון, היא הדריכה במועדון ילדים ונוער בשכונה ג' בבאר-שבע, במסגרת תכנית "פעילי ציבור – התכנית למנהיגות". בנוסף, היא הקימה קבוצה של מנהיגות נוער בבית-הספר עמל בקריית מלאכי, כחלק מתכנית "פרס הנוער למצוינות ומנהיגות". 

במהלך לימודיה לתואר שני, ריכזה נעמה את תיאטרון הנוער הקהילתי של המחלקה למעורבות חברתית ובמהלך לימודי הדוקטורט שלה, סייעה בפיתוח של סימולאטור אינטראקטיבי בתחום מומחיותה – "ארגוני החברה האזרחית ופעילות שינוי חברתי" במסגרת "קוביית רוטשילד", לצד היותה היועצת והמלווה הקהילתית של  תכנית המנהיגות "קרן משה" ותכנית "הדירות הפתוחות". 

מעבר לפעילותה במחלקה למעורבות חברתית, נעמה פעילה בארגונים ובמישורים רבים: היאנעמה שותפה בפרויקט Tempus ESPRIT  בחסות האיחוד האירופי, אותו מרכזים המחלקה לפוליטיקה וממשל והמרכז לחקר פוליטיקה וחברה אירופית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. מדובר בפרויקט בינלאומי המקדם את האחריות החברתית של מוסדות להשכלה גבוהה.

מנהלת המחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, עו"ד ורד סרוסי-כ"ץ: "נעמה היא בעלת רמה אישית גבוהה, יחסי אנוש טובים, כישורי ארגון, ניהול, יכולות הדרכה, מקצועיות, אכפתיות, מוסריות ורגישות לזולת. היא בעלת יכולת העמקה שאינה שכיחה המשלבת בין התכנים האקדמיים ובין המציאות בשטח. מלבד פעילותה במחלקה למעורבות חברתית, היא משקיעה מזמנה וממרצה גם לקידום עניינים חברתיים בקשת רחבה של נושאים, בקמפוס האוניברסיטאי ומחוצה לו, באופן מתמשך, באומץ, במלוא העוצמה וללא היסוס. ייחודה של נעמה בא לידי ביטוי ביכולתה לשלב פעילות במסגרות ארגוניות ממוסדות של סיוע לקהילה ובין פעילות חברתית אקטיביסטית ואפקטיבית למען שינוי פני החברה, תוך שמירה על סטנדרטים גבוהים ביותר".

במסגרת עבודתה במחלקה לעבודה סוציאלית על שם שרלוט ב' וג'ק ג' שפיצר מרצה נעמה בקורס 'עבודה סוציאלית קהילתית' וקורס 'ארגוני החברה האזרחית'; היא רכזת תכנית ההכשרה לשנה א' בארגוני החברה האזרחית ומדריכת סטודנטיות/ים במסגרת ההכשרה המעשית בשנה ג'.