$$News and Reports$$

31 אוג' 2015
בפארק תעשיות מתקדמות של גב-ים בבאר שבע, הושק אתמול מרכז לחדשנות דיגיטלית ראשון מסוגו בישראל-CDI - Center for Digital Innovation , המשתרע על שטח של כ-2,000 מ"ר. בשלב הראשון תתמקד פעילותו של המרכז בתחום הבריאות הדיגיטלית  (Digital Health) ובמקביל יונחו היסודות לקידום חדשנות דיגיטלית בתחומי הרווחה, החינוך והערים החכמות. באירוע השתתפו כ-200 אנשים, מבכירי תעשיית ההיי טק ועולמות הרפואה בישראל ובארה"ב.

באירוע לקחו חלק ראש עירית באר-שבע מר רוביק דנילוביץ, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב פרופ' רבקה כרמי, זיו אופק, יזם ומנכ"ל CDI שהוביל ועמד מאחורי הקמתה של "רשת המידע הרפואי הלאומי" והקים ומכר את חברת הטכנולוגיה הרפואית dbMotion  (בסכום של 235M$) לענקית הטכנולוגיה AllScripts; צי'פ (צ'ארלס) קאן המשמש כנשיא הפדרציה של בתי החולים בארה"ב ואחד האנשים המשפיעים ביותר על מערכת הבריאות בארה"ב; ריצ'רד סיגריסט, יזם סדרתי וראש המרכז לחדשנות בבית הספר לרפואה ציבורית בהארוורד; דיויד בייטס, שנבחר על ידי Modern Healthcare magazine  לאחד ממאה האנשים המשפיעים על הרפואה בארה"ב; פול בלייק מנכ"ל ונשיא Allscripts- ענקית הדאטה בתחום הרפואה, הנסחרת בכ-2.7 מיליארד דולר. עוד הגיעו, בכירים ממערכת הבריאות ותעשיית היי טק הישראלית.

 SHY_7284.jpg

תמונת השקה.jpg
מימין לשמאל: שרון סספורטס (מיזמי המרכז), זיו אופק (יזם ומנכ"ל המרכז), רוביק דנילוביץ'(ראש עיריית ב"ש), רבקה כרמי (נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב), בועז גור-לביא (מיזמי המרכז) | צילום: שי שמואלי

 

 

פרופ' רבקה כרמי, נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שתכהן כיו"ר דירקטוריון החברה, גילתה כי כבר בשלב זה נמצאים 'על המדף' של המרכז 5 חברות סטארטאפ בשלבים כאלה או אחרים של פיתוח ומימוש חזון טכנולוגי. "מדובר למעשה במיזם של 'חדשנות בדרך יצירת חדשנות'. הרבה אנשים טובים ומוכשרים חברו כאן לשם מימוש הרעיון. לנו, באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, יש פס ייצור בלתי נדלה של סטודנטים, בוגרים וחברי סגל מבריקים. כולם צמאים לחדשנות ויצירה ויהיו מחוברים למרכז הזה באופנים שונים. CDI  יהווה בעתיד סוג של תו איכות לחידושים דיגיטליים כשהמטרה היא לשים את בריאותו, חינוכו ורווחתו של האדם במרכז.   CDI יהיה המנוף שיוביל את התהליך ואני מבטיחה שהוא יחדש ויפתיע אתכם כל פעם מחדש ברעיונות חדשניים ומחוץ לקופסא. אוניברסיטת בן-גוריון, מעבר להיותה מוסד אקדמי וגוף חוקר, קיבלה עם ייסודה את המנדט להוביל את הפיתוח האזורי בנגב. הקמת מרכז CDI, שהינו חברה ללא מטרות רווח, הוא חלק מהחזון שלנו להפוך את באר שבע למרכז עולמי של יזמות וחדשנות".

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע, אמר באירוע: "כשרק הקמנו כאן בבאר שבע את פארק היי טק היו הרבה אנשים שהרימו גבה והתייחסו לכך בציניות- כי מי יבוא לבירת הנגב? הוכחנו לכולם שהם טעו והיום אנחנו חונכים כאן מרכז ידע בינלאומי, שמשלב את הכוחות הגדולים ביותר בישראל ובעולם מתחומי האקדמיה, הממשל, הצבא, ההיי טק, הרפואה ועוד. ישראל כבר הוכיחה את עצמה כמעצמה של חדשנות ובאר שבע הולכת וממצבת את עצמה כמקום שממנו יצאו הפיתוחים הגדולים הבאים שישנו חיים של מיליוני אנשים מסביב לעולם. זה המפעל הציוני בן זמננו. אם בן-גוריון היה חי היום- הוא בטח היה מת כשהיה רואה מה הצלחנו לעשות כאן. מרכז החדשנות בבאר שבע הוא חממה לחולמים ואנו מזמינים אליה את החולמים הגדולים מכל העולם, במיוחד את אלה שלא מכירים בבלתי אפשרי".

זיו אופק, מיזמי המרכז ומנכ"ל CDI: "ישראל, אומת הסטארט-אפ, משופעת במוחות מבריקים וביזמים מצוינים, הזקוקים למודלים חדשניים של תמיכה וליווי לאורך מסעם רצוף המכשולים והאתגרים. לראשונה בישראל, CDI  יאפשר סביבה הוליסטית, תחת קורת גג אחת, של כל המרכיבים הנדרשים ליזמים במסעם המורכב, והכל מותאם אישית לצרכיו ואופיו הייחודי של כל סטארטאפ. אנו מאמינים שמ-CDI ייצאו טכנולוגיות פורצות דרך שיביאו לשיפור בחייהם של מיליוני אנשים בישראל ובעולם, שיאיצו את התפתחותה של התעשייה המקומית וקידום באר-שבע והנגב".

מנכ"ל חברת גב-ים, אבי יעקובוביץ', ציין כי המרכז החדש מחזק את מיצובה של באר שבע כבירת החדשנות של ישראל, תוך יצירת שיתופי פעולה עם גופים בארץ ובעולם. "הפארק מכיל כיום 30.000 מ"ר ואנחנו נמצאים בעיצומו של תכנון הבניינים 3 ו-4, שיוסיפו עוד 30.000 מ"ר. המרכז החדש מהווה מכפיל כוח רציני לפרויקט".

 
 
המודל של CDI – משלב הרעיון, דרך הפיתוח ועד החדירה לשוק
 
CDI צפוי להוות מרכז שוקק עבור סטארטאפיסטים ומשקיעים בכל שלבי החיים של פיתוח הטכנולוגיה - החל משלב הרעיון ועד להבאת המוצר הסופי לשוק, בדגש על זה האמריקאי. שירותי המרכז ייצרו אקוסיסטם יזמי ומחקרי ייחודי בבירת הנגב של ישראל, באר שבע.
 
לצד אוניברסיטת בן-גוריון, הקימו את המרכז שורה של מייסדים מתחומים שונים, ובהם: זיו אופק, יזם סדרתי, שהוביל ועמד מאחורי הקמתה של "רשת המידע הרפואי הלאומי" בישראל, פרוייקט טכנולוגי שהפך את ישראל למדינה הראשונה והיחידה בעולם בה בתי חולים, קופות חולים ומרפאות אזרחיות וצהליות מחוברות לרשת מידע אחת, כמו כן, הקים ומכר את חברת הטכנולוגיה הרפואית dbMotion  (בסכום של 235M$) לענקית הטכנולוגיה AllScripts; שרון סספורטס, שעד לאחרונה שימש כראש מחלקת תכנון מבצעים במטכ"ל ובועז גור-לביא, שהיה סמנכ"ל הכספים בחטיבת האינפורמטיקה של Abbott