$$News and Reports$$

10 ינו' 2017
נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, נבחרה על-ידי מועצת עיריית באר-שבע ליקירת באר שבע לשנת תשע"ז, 2017. אות יקיר העיר מוענק לתושבים מעוררי השראה, על עשייתם בתחומי החינוך, תרבות וספורט, מחקר ואקדמיה, קירוב לבבות וסובלנות, פעילותם הציבורית ומעורבותם למען העיר, הקהילה ולמען המדינה.
 
 
פרופ' רבקה כרמי

מתוך הנמקות לקבלת אות היקירה: "פרופ' רבקה כרמי הינה האישה הראשונה במדינת ישראל שנבחרה לעמוד בראש אוניברסיטת מחקר. פרופ׳ כרמי פועלת שנים רבות במקצועיות רבה ובמסירות למען העיר באר שבע והנגב בפרט.

בין היתר פועלת כרמי רבות לקידום מעמד הנשים באקדמיה בכלל וברפואה בפרט. בתפקידה כנשיאת האוניברסיטה פועלת פרופ' כרמי ללא לאות, למען קידום המחקר והפיתוח במטרה למצב את אוניברסיטת בן-גוריון בנגב כאוניברסיטה מובילה, חדשנית ופורצת דרך בכל תחומי המחקר והעשייה.

פרופ' כרמי שותפה הלכה למעשה בהגשמת החזון הציוני של הפרחת הנגב וביסוסו כמחוז המוביל של מדינת ישראל. היא מגייסת שותפים ותורמים גדולים מהארץ ומהעולם לתמיכה באקדמיה, במדע ובמחקר.

פרופ' כרמי מובילה מהלך אסטרטגי רחב היקף- פיתוח הקמפוס הצפוני של האוניברסיטה- המשתרע על שטח של 230 דונם, שבפועל יכפיל את השטח של הקמפוס. מדובר במהלך היסטורי, שישפיע על דמותה ואופייה של העיר והאוניברסיטה ב-50 השנים הבאות. המהלך הזה יחזק את האוניברסיטה, בין היתר, בהגדלת מספר הסטודנטים, בניית כיתות לימוד ומעבדות-מחקר נוספות ומשתלב היטב גם עם חיזוק פארק ההייטק שהאוניברסיטה שותפה בו, ביחד עם העיריה וחברת גב-ים, כמו גם עם המהלך של מעבר צה"ל לנגב, בדגש על יחידות המודיעין והסייבר. פרופ' כרמי פועלת נמרצות לקידום חברות הייטק וסייבר בפארק. בקמפוס הצפוני, צפויה בניה של מעונות סטודנטים חדישים, ובהן כ-1000 מיטות, מה שיחזק את המעורבות החברתית המוכחת של הסטודנטים באוניברסיטה.
 
במישור הבינלאומי- האוניברסיטה, בהובלתה של פרופ' כרמי, חתמה בשנה החולפת על הסכם להקמת מרכז משותף ליזמות וחדשנות עם  אוניברסיטת ג'ילין, בסין. המרכז המשותף יופעל על ידי מרכזי היזמות בשתי האוניברסיטאות - מרכז בנג'יס ליזמות ולחדשנות בפקולטה לניהול על-שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב והמרכז ליזמות ולחדשנות בפקולטה לכלכלה באוניברסיטת ג'ילין.

בשנה החולפת הודיעה האוניברסיטה על  קבלת התרומה הגדולה בהיסטוריית התרומות לישראל: ד"ר הווארד ולוטי מרקוס ז"ל הורישו לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב 400 מיליון דולר.  והיא מהווה קרן צמיתה עומדת שפירותיה ישמשו את פיתוח אוניברסיטת בן-גוריון בנגב לאורך שנים."

לאורך השנים זכתה פרופ׳ כרמי לפרסים ולעיטורים מכובדים על עשייתה, ובהם: תואר כבוד ממלכת בריטניה, במסגרתו מונתה למפקדת במסדר האימפריה הבריטית (Commander of the Order of the British Empire), כהוקרה על פעילותה להעמקת הקשרים האקדמיים והמדעיים בין בריטניה לישראל; אות יקירת החברה הישראלית לרפואת ילדים בקהילה (חיפ"א - IAPA), פרס הוקרה על הישגים יוצאי דופן של ארגון "נשות הדסה", פרס למפעל חיים של  ארגון ית"ד ועוד רבים נוספים.

יחד עם פרופ' כרמי, הפרס יוענק גם למקסים אוחנה, אלונה ברקת, פרופ' רון דגן, פרופ' עדי וולפסון, הרב ישראל-נתנאל וורצמן, רפאל (רפי) שטרית. 

עיטור על מפעל חיים יוענק למורטון מנדל.

טרם נקבע מועד להענקת התארים.