$$News and Reports$$

28 יונ' 2017
המחקר נערך על ידי הדוקטורנטית דנה טיטלבוים מהמחלקה למדעי הגיאולוגיה והסביבה, בהנחיית פרופ׳ סיגל אברמוביץ בשיתוף עם ד"ר אהובה אלמוגי לבין מהמכון הגיאולוגי, פרופ' ברק חירות מחקר ימים והאגמים בישראל ודר׳ אלכסיי סדקוב מאוניברסיטת קיימברידג'.
 
במסגרת המחקר נבדקו יכולת הגדילה ויצירת שלד גירני של בעלי חיים חד תאים הנקראים פורמיניפרים, החיים בכתם החום שנוצר ליד תחנת הכוח בחדרה בו טמפרטורת המים מגיעה למצב קיצוני של 42 מעלות.

בעלי חיים ימיים בוני שלד גירני (קרבונטי) מהווים חלק משמעותי מממערך החיים של הסביבה הימית הרדודה כבוני ריפים וכחלק ממחזור הפחמן. הבנת ההשפעה של ההתחממות הגלובלית הצפויה על בע״ח הינה חיונית להבנת גורלם בעולם חם יותר.
 
אפשרות נדירה לבדוק השפעות של התחממות הים תחת תנאי שדה נוצרת באזורים מזוהמים תרמלית. תוצאות המחקר מהוות עדות ראשונה לכך שבעלי חיים יוצרי שלד גריני לא רק יכולים לשרוד בטמפרטורות קיצוניות אלא גם מסוגלים לייצר שלד ולגדול בטמפרטורות אלו. לעומת זאת, נראה שבחודשי החורף הטמפרטורות הקרות מונעות יצירת שלד של מינים מיוחדים אלו.  מתוצאות אלו ניתן להסיק שתחת תרחישים ריאליים של המשך ההתחממות גלובלית מיני פורמיניפרים עמידי חום, יהפכו להיות חלק משמעותיי ממערכת הביולוגית המייצרת קרבונט וממחזור הפחמן.
 
שלד

המחקר נתמך על ידי
BMBF-MOST והקרן הלאומית למדע.