$$News and Reports$$

20 ינו' 2015
Woodman.jpg תלמידי התכנית הבינלאומית ללימודי ישראל
 
 
בימים אלו הושקה קרן המלגות של וודמן-שלר לתלמידי המחקר בתכנית הבין לאומית בלימודי ישראל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב. כל התרומות שייאספו עבור התכנית הבינלאומית ללימודי ישראל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב יושוו דולר-מול-דולר עד לסכום של 2 מיליון דולר.

הקרן הוקמה על-ידי סגן נשיא ארגון ידידי האוניברסיטה בארה"ב (AABGU) ויין וודמן, אשתו ליסה שלר, והוריה, ארני שלר הבן, אף הוא סגן נשיא AABGU וחבר מועצת המנהלים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ואשתו רוברטה שלר- כולם פילנתרופים מפנסילבניה ותומכים ותיקים באוניברסיטה.

ויין וודמן: "בוגריה של תכנית זו צפויים להגיע לעמדות פוליטיות, דיפלומטיות ואקדמיות הקשורות לישראל ולמזרח התיכון בארצות המוצא שלהם ויהפכו בפועל לשגריריה של מדינת ישראל. הלימוד על מדינת ישראל ב'מעבדה' הטבעית שלה היא הדרך היעילה ביותר להילחם בבורות ובמידע מוטעה".

התכנית הבינלאומית ללימודי ישראל (ISIP) באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ,פועלת  במכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות  השוכן בקריית האוניברסיטה בשדה בוקר . התכנית  מושכת סטודנטים לתואר שני מכל העולם:  מארצות הברית , מקסיקו, גרמניה, הונגריה, ארמניה, בולגריה , אזרביג'אן, סין, קוריאה וקניה. הסטודנטים שואפים להפוך למומחים בהיסטוריה, פוליטיקה וחברה ישראלית.

קרנות הדולר-מול-דולר של וודמן-שלר יסייעו, באמצעות מלגות שנתיות רבות, להגדלה דרמטית של מספר הסטודנטים שיירשמו לתכנית הבינלאומית. שפת ההוראה בקורסים הנלמדים בתכנית הבין לאומית בלימודי ישראל היא אנגלית והמרצים הם חברי סגל המכון לחקר ישראל והציונות באב"ג, הכוללים מומחים ממגוון רחב של דיסציפלינות אקדמיות, היסטוריה, סוציולוגיה, פוליטיקה, פילוסופיה, לימודי תרבות ולימודי המזרח התיכון.

"זו העת להשקיע בחקר ישראל ולגייס תלמידים מצטיינים מאפריקה, מאסיה ומאירופה, מה שמצריך בסיס משמעותי של תמיכה פילנתרופית כדי לספק מלגות לסטודנטים שראויים לכך, שעלולים לבחור בלימודים במקומות אחרים אלמלא הזדמנות זו", מסביר ארני שלר הבן. "התורמים יסייעו  בחיזוק המחקר האקדמי של ישראל, ובו זמנית יאפשרו לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב לצמוח כמוסד מוביל בחקר ההיסטוריה היהודית המודרנית במזרח התיכון".

מכון בן-גוריון לחקר ישראל והציונות  משמש אכסניה לאחד המאגרים ההיסטוריים היקרים ביותר של מדינת ישראל ארכיון דוד בן גוריון. זוהי תשתית ייחודית המספקת מצע עשיר להוראה ומחקר של תולדות התנועה הציונית, ההיסטוריה של מדינת ישראל  והחברה הישראלית

"התכנית ללימודי ישראל באוניברסיטת בן-גוריון בנגב,  מוסיף דורון קראקוב, סגן הנשיא של AABGU.  מסייעת  לאנשים בעלי ידע חסר או שגוי להבין את חשיבותה ואת תפקידה של ישראל באזור. אני מודה מקרב לב למשפחת וודמן-שלר על הקמתה של קרן נדיבה זו ליצור שתסייע בוודאי ביצירת  'שגרירים' נוספים למדינת ישראל".