$$News and Reports$$

25 נוב' 2014

​בסוף השבוע החולף התקיים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב טקס קריאת שם בניין קרול ומרקוס ויינשטיין להנדסת מערכות מידע ואבטחת סייבר, בנוכחות התורמים, המתגוררים בריצ'מונד, וירג'יניה. שמם נחקק על ה-President’s Pillars, עליהם מופיעים שמות התורמים הנדיבים ביותר לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

Picture
במהלך האירוע הצהיר מרקוס: "אנו רוצים להודות למדינת ישראל, לאוניברסיטת בן-גוריון ולפרופ' רבקה כרמי על כך שהעניקו לנו את ההזדמנות הנפלאה להשקיע בחינוך. זו אינה צדקה אלא השקעה. אתם העתודה עבור מדינת ישראל והעולם. ההאקרים רק התחילו ומה שיקרה בעתיד יעלה על כל דמיון. בתור יהודים, אנו גאים על מה שאוניברסיטת בן-גוריון עושה למען העתיד, לא רק של ישראל וארה"ב, אלא של העולם כולו". קרול מרקוס שמה את הדגש על משימתם העדינה והמורכבת של החוקרים שישתמשו בבניין החדש. "היחסים שלנו עם אוניברסיטת בן-גוריון הם אחד מקשרי הידידות בחיינו בהם אנו הכי גאים, ואנו בוטחים לחלוטין ביושרה המוסרית שלהם, המתלווה למחקר בתחומי אבטחת הסייבר והבינה המלאכותית. מי יכול לעשות זאת טוב יותר מיהודי העולם?", היא שאלה באופן רטורי.
 
פרופ' רבקה כרמי הזכירה בדבריה שבני הזוג ויינשטיין הופיעו לראשונה בשערי האוניברסיטה במהלך מבצע 'עמוד ענן' ב-2012, מה שגרם לה מראש לאהוב אותם. היא המשיכה וסיפרה: "הקמפוס היה סגור. לא היו סטודנטים ומעט מאד חברי סגל ואז אמרו לי שיש פה זוג שרוצה לבקר". "החינוך והערכים היהודיים הם בעדיפות עליונה עבורם", היא אמרה, "וזו הסיבה שהם תומכים גאים באוניברסיטה שלהם, אוניברסיטת ריצ'מונד, ב-JCC (המרכז היהודי הקהילתי) של ריצ'מונד, במוזיאון השואה של ריצ'מונד, ובאוניברסיטאות ישראליות".
 

Picture

"אנו חיים בעידן טכנולוגי שמתפתח בקצב מואץ. חשוב לנו מאוד שהאוניברסיטה תצטייד בכלים המתאימים ותעניק סביבה שתאפשר לנו להוביל בתחום מערכות המידע וחקר הסייבר. זה מה ששם את אוניברסיטת בן-גוריון בנגב על מפת החדשנות ולכד את תשומת הלב של העולם, כולל חברות בינלאומיות שהכינו את הקרקע לתפקידנו המשמעותי בתחום", אמרה פרופ' ברכה שפירא, ראש המחלקה להנדסת מערכות מידע . כשהיא פונה לבני הזוג ויינשטיין אמרה: "יוזמות כמו זו מושכות את הסטודנטים לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, והם המשאב היקר ביותר שלנו. הם מבינים שזה המקום הנכון ללמוד ולחקור בו. בניין זה יאפשר לנו ליצור סביבה הנחוצה כדי לקדם את המחקר בקנה מידה עולמי".
 

פרופ' יובל אלוביץ', ראש מעבדות אבטחת הסייבר באוניברסיטה ומנהל מעבדות החדשנות של דויטשה-טלקום באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ציין: "הצורך הגדול ביותר שלנו הוא במקום שבו נוכל לחקור ולפתח את הטכנולוגיות החדשות על מנת להגן על מרחב ניכר יותר מעולם הסייבר".

בנוסף למחלקה, יאכלס הבניין את המרכז החדש לחקר אבטחת סייבר שנוסד במשותף על-ידי האוניברסיטה ומטה הסייבר הלאומי. במחלקה לומדים 400 סטודנטים, 90 תלמידים לתואר שני ולדוקטורט, ו-17 חברי סגל מובילים שתי תכניות חדשניות: Big Data וכריית מידע (Data Mining).

לאלבום התמונות מן הטקס