$$News and Reports$$

20 ספט' 2016
Py-Hack.jpg

מיני-האקתון ראשון מסוגו לנשים בלבד אורגן לאחרונה על ידי סניף בן-גוריון בנגב של ארגון she codes, והתארח ב-BGU Innovation Labs, מתחם חדשנות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב. she codes הוא ארגון שמוביל לקידום, חינוך יצירת השראה בקידום נשים בעולם הטכנולוגיה על ידי בניית קהילת מתכנתות.   


 

עשרות נשים, חברות הסניף הדרומי של she codesהשתתפו בתחילת החודש באירוע Py-Hack.במהלך האירוע, נחשפו המשתתפות לראשונה לשפת התכנות פייתון, עברו סדנה בסיסית ולאחריה החלו בתהליך עבודה מאומץ לפיתוח סביב כיווני פעולה אותם העלו עד לשעות הקטנות של הלילה.

 

המשתתפות נחלקו לקבוצות שעסקו בפרויקטים שונים ונעזרו ברעיונות יצירתיים ובפתרונות תכנות על מנת להתמודד עם האתגרים בהם נתקלו תודות לחשיבה יצירתית ושימוש בכלים טכנולוגים אותם רכשו במסגרת השתתפותן בפעילויות she codes באוניברסיטה לאורך השנה האחרונה.  

 

אווירת העבודה במתחם, שמתמקד כולו בחדשנות ובפיתוח, הביאה לתוצרים מפתיעים שהוצגו בשלב הצגת הפרויקטים בחלקו האחרון של האירוע. סביבת העבודה ב- BGU Innovation Labs מתחם החדשנות של האוניברסיטה, דימתה עבור המשתתפות את השגרה הרווחת בקהילת ההייטק המתפתחת בנגב. החוויה השפיעה לטובה על רצון המשתתפות לעבוד בקצב מוגבר וחיזקה את המאמצים שלהן לשדרג את הידע המקצועי שלהם ולשפר את סיכויהם למצוא בעתיד עבודה כמפתחות תוכנה.

 

Py-Hack1.jpg

בין הפרויקטים שהוצגו בסוף ההאקתון היו מדריך בישול לגברים, אפליקציה להדרכת מתולתלות, אפליקציה למציאת שותפים לטיולים, אפליקציה לחלוקת חשבונות בין שותפים לדירה, משחק תכנות לילדים הנקרא She Plays, מחשבון אסטרולוגי ורעיונות יצירתיים נוספים. התוצרים שנוצרו באירוע היו מרשימים מאוד, במיוחד לאור פרק הזמן קצר – ארבע שעות בלבד.  

רעות בן שי, מנהלת סניף she codes באר-שבע מספרת: "לאחר סדנה קצרה ובמס׳ מצומצם של שעות הן הציגו פרוייקטים מדהימים ברמה גבוהה מהמצופה תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות עבורן, הרחיבו את הידע בתחום והתנסו בחוויה של עבודת צוות בלחץ של זמן. הודות לחסות של מרכז בנג'יס ליזמות וחדשנות בפקולטה לניהול על-שם גילפורד גלייזר באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ומרחב העבודה המרשים של מתחם החדשנות, הנשים היו חדורות מוטיבציה והשראה לעבודה ללא פשרות"

 
על BGU Innovation Labs מתחם החדשנות של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב

 

המתחם מהווה מסגרת תמיכה לסטודנטים ולבוגרי האוניברסיטה המקדמים פרויקטים או מיזמים עסקיים. המתחם הוקם ביוזמה משותפת של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, ב.ג. נגב (חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה) ומרכז בנג'יס ליזמות ולחדשנות בפקולטה לניהול ע"ש גילפורד גלייזר מתוך מטרה להציע לסטודנטים, לבוגרים ולחברי סגל מעטפת תומכת בתוך אקוסיסטם טכנולוגי שיאפשר לרעיונות פורצי הדרך שנהגים בסביבתה, מסגרת ייחודית לקידומם ולמימושם.

 

המתחם מארח כ-20 צוותי יזמים בכל רגע נתון ומהווה מתחם הפעילות המרכזי של המאיץ הטכנולוגי Inno-Negev של האוניברסיטה. בנוסף, מתקיימת במתחם פעילות לקידום ולשילוב תכנים יזמיים וחדשניים יישומיים בתכניות לימוד אקדמיות באמצעות אירוח קורסים בנושאי יזמות וחדשנות, משלחות אקדמיות מחו"ל, תחרויות בנושאי יזמות וחדשנות ועוד.

 

לאתר מתחם החדשנות | לעמוד הפייסבוק של מתחם החדשנות​