$$News and Reports$$

05 אפר' 2017
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב ממשיכה במאמציה לעידוד ולקידום נשים בתחומי המדעים המדויקים וההנדסה ומציעה, זו השנה השנייה, מלגות בתר דוקטורט בחו"ל בתחום מדעי הטבע ומדעי ההנדסה, במסגרת פעילות המשרד לקידום נשים באקדמיה.  

מטרות המלגה לסייע למסיימות דוקטורט מצטיינות שהתקבלו להשתלמות בתר דוקטורט בחו"ל וזכו למימון חלקי/מלגה חלקית. המלגה תוענק למשתלמות שיקבלו הסכמה עקרונית לקליטה מצד מחלקות אקדמיות רלוונטיות באוניברסיטה כחברות סגל במחלקה, לאחר השלמת השתלמות הבתר-דוקטורט. 

בכך מקווה האוניברסיטה להגדיל את הייצוג של חברות הסגל במחלקות בהן ישנה עדיפות גברית מובהקת. מדובר בתכנית המצטרפת לצעדים נוספים שיזמה האוניברסיטה לחיזוק הנוכחות הנשית בתחומי המדעים המדויקים וההנדסה, דוגמת פרסי כניסה למועמדות מצטיינות שיירשמו למחלקות בפקולטה למדעי הטבע ובפקולטה למדעי ההנדסה בהן שיעורי הנשים נמוכים במיוחד. 

למועד אחרון להגשת בקשה: 7 במאי 20172017WomenPostDocSchol.pdfלקריאת הקול הקורא המלא




להמשיך במסלול האקדמי, למרות אינספור אתגרים >>

ד"ר נטע וידבסקי סיימה את לימודי הדוקטורט שלה במכון וייצמן. היא אחת משתי המשתלמות שזכו במלגה מטעם אוניברסיטת בן-גוריון בנגב בשנת תשע"ו ונמצאת כרגע במהלך השתלמות בתר דוקטורט באוניברסיטת קורנל בארה"ב. 

ד"ר וידובסקי מספרת כי כאשר התחילה את הדוקטורט שלה, השתלמות פוסט דוק לא עלתה כלל בדעתה. אבל עם הזמן, ככל שיותר ויותר אנשים מסביבה סיימו את הדוקטורט שלהם והמשיכו לפוסט דוק, האפשרות הזו הפכה לנגישה ולאפשרית עבורה. היא אסירת תודה למנחי הדוקטורט שלה שגרמו לה להבין שאם היא כל כך נהנית מהמחקר האקדמי, חבל שלא להאריך את החוויה. 

היא מציינת כי עצם היציאה להשתלמות בתר דוקטורט בחו"ל איננה מובנת מאליה: "חלק גדול מהעניין הוא מעגלי התמיכה, ובמיוחד של בן-הזוג והנכונות והגמישות שלו לנסיעה. בנוסף, בנסיעה לפוסט עם המשפחה יש אתגרים לוגיסטיים (למשל הרשמה למסגרות חינוכיות) שצריך לקחת בחשבון ולתכנן הכל מראש". 

אבל מעבר לכך, ישנו גם הנושא התודעתי ורמת המוטיבציה. וידובסקי אומרת שמיעוט של נשים שעומדות כיום בראש קבוצות מחקר בתחום המדעים וההנדסה גורם לכך שאין מספיק מודלים שמוכיחים שזה אפשרי דרך דוגמה אישית, ומהווה חסם תודעתי בפני נשים לבחירה במסלול אקדמי. 

היא ממליצה על חווית הפוסט: "אומנם אני רק בתחילת התקופה, אך עד כה מתגמלת ברמה האישית והמדעית. אנחנו גרים ועובדים במקום יפהפה שנראה כמו גלויה, מוקפים באנשים טובים ובחברים שהכרנו פה, ולומדים להכיר מקרוב תרבות חדשה. מדעית, אני נחשפת יום יום לעבודות מרתקות, לומדת ממומחים בעלי שם עולמי ונהנת מהחופש לחקור את מה שמעניין אותי. בסופו של דבר, המעבר נראה יותר מאיים ממה שהוא באמת, והחוויה מומלצת ביותר, לכל המשפחה".


​​​​​​​