$$News and Reports$$

30 נוב' 2016
DSC_0745.jpg 
 
​אוניברסיטת בן-גוריון וחברת PayPal הודיעו היום על שותפות חדשה בישראל. האוניברסיטה ו-PayPal יערכו מחקרים ופיתוחים משותפים בתחומי ה-Big Data, למידה חישובית ואבטחת מידע זהו שיתוף הפעולה הראשון של PayPal  עם מוסד אקדמי בישראל. פרטים על כך נמסרו בכנס הבינלאומי Nextech לטכנולוגיות מתקדמות שהתקיים בפארק ההייטק הסמוך לאוניברסיטה. מדובר בכנס המהווה מפגש ראשון מסוגו בישראל בין העוסקים בפיתוחים הטכנולוגיים המתקדמים ביותר מהתעשייה העולמית ומהאקדמיה.

“ההסכם יאפשר ל-PayPal למנף את רמת המחקר והחוקרים של אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, המתבססים על שנים של מחקר פורץ דרך", ציין מתן פרנס, מנכ"ל PayPal ישראל. "שיתוף הפעולה יחזק את ההובלה הגלובלית של PayPal בשימוש בטכנולוגיות Machine Learning ו-Big Data לאיתור הונאות, ניהול סיכונים ואבטחת סייבר. זה יאפשר לנו להמשיך להעניק את הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום אבטחת התשלומים ליותר מ- 192 מיליון לקוחות PayPal  ברחבי העולם".

פרופ' דן בלומברג, סגן הנשיאה ודיקן למחקר ופיתוח באוניברסיטה: "יש כאן הזדמנות עבור החוקרים לפגוש באתגרים המשלבים ידע מחקרי ואקדמי עם העולם העסקי היישומי. אוניברסיטת בן-גוריון בנגב זוכה בהכרה עולמית כמובילת מחקר בתחום אבטחת הסייבר וה-Big Data, ואנו שמחים על ההזדמנות להציב מומחיות מחקרית זו להתמודד עם דרישותיה של חברה כגון PayPal ".

נטע כהן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיות של האוניברסיטה, חברת ב.ג. נגב טכנולוגיות: "באר-שבע הפכה בשנים האחרונות למרכז עולמי של אבטחת מידע, מה שמשך אליה חברות בינלאומיות מובילות. הנוכחות של PayPal מאפשרת לחברה גישה לטכנולוגיה ולאנשים מוכשרים באקו-סיסטם זה".

למרכז הפיתוח של החברה בישראל תפקיד מפתח בקידום תחום ה-Big Data והלמידה החישובית של PayPal, החל מרכישת Fraud Sciences בשנת 2008 והקמת מרכז המחקר והפיתוח בתל האביב. מרכז זה סיפק בשמונה השנים האחרונות את הטכנולוגיה המתקדמת בעולם בתחומי איתור הונאה, Data Sciences וטכנולוגיות Big Data. הרכישה בשנת 2015 של CyActive, אשר צמחה בחממה של  JVP והאוניברסיטה, היוותה צעד נוסף במגמה הזו וכפועל יוצא מכך הוקם המרכז למוצרי אבטחה גלובלית בבאר-שבע, בצמוד לאוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

ההסכם החדש נשען על הקשרים המתמשכים בין PayPal ואוניברסיטת בן-גוריון בנגב בתחומי הכשרה, הוראה וגיוס עובדים בתחום הסייבר.

הכנס הבינלאומי לטכנולוגיות מתקדמות, שנערך בפארק ההייטק הסמוך לאוניברסיטה, הוא יוזמה של כתב העת והאתר ישראל דיפנס, פארק ההיי-טק גב-ים נגב, אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, העיר באר-שבע וסייברטק.
 
DSC_0657.jpg
נטע כהן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיות  של האוניברסיטה, חברת ב.ג. נגב טכנולוגיות ומתן פרנס, מנכ"ל PayPal ישראל חותמים על ההסכם