$$News and Reports$$

17 אפר' 2016
ד"ר מירב מימון, חברת סגל מהמחלקה להנדסת מערכות מידע והסטודנטים דור מצאפי ובוריס אלישיב, הלומדים בשנה ד' לתואר ראשון בהנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן -גוריון בנגב זכו במקום הראשון בתחרות מילבת לפיתוח מוצרים למען שיפור איכות חייהם של אנשים עם מגבלות וקשישים.
 
הסטודנטים פיתחו במסגרת פרוייקט הגמר שלהם, בהנחייתה של ד"ר מימון, אפליקציה להנגשת אינטרנט ומחשבים לגיל הזהב. המוצר מבקש לתת מענה לאנשים מבוגרים שלא מכירים את המגוון העצום של האפשרויות שקיימות כיום באינטרנט ונרתעים משימוש במחשבים. הלומדה עשוייה גם לעזור להנגשת השימוש במחשבים ובאינרנט לאנשים המתמודדים עם מגבלות שונות.
 
הלומדה מאפשרת למשתמש לעשות שימוש במחשב שלו, בסביבת העבודה המקורית שלו, ומלווה כל פעולה בזמן אמת. הלומדה יודעת באופן אוטומטי מתי להפעיל את ההוראה הבאה בעזרת חיווי קולי, הכוונה ויזואלית ומתן משוב למשתמש. היא תסמן על גבי המסך על מה בדיוק המשתמש צריך ללחוץ, או היכן עליו להכניס את הטקסט.
 
הלומדה מכילה מדריכים ממגוון נושאים נבחרים, המעוצבים בצורה פשוטה וברורה ויודעת להתאים עצמה לקצב הלימוד של המשתמש בה. דוגמא למדריכים בנושאים שונים: מדריך לשליחת אימייל, חיפוש בגוגל, שימוש ביוטיוב, הזמנת תור לרופא, בדיקת מצב חשבון בבנק, שימוש באתר היכרויות לגיל הזהב ועוד.

milbat2016.jpg
(מימין לשמאל): ד"ר מירב מימון, מנכ"ל עמותת מילבת מר נחמן פלוטניצקי והסטודנטים דור מצאפי ובוריס אלישייב


מילבת.jpg
על עמותת מילבת: 
מילבת היא עמותה ציבורית המסייעת לשיפור איכות החיים ושילובם בחברה של ילדים, מבוגרים וקשישים עם מגבלה תפקודית, באמצעות סביבה טכנולוגית מותאמת. 

העמותה, זוכת "אות הנשיא למתנדב" פועלת משנת 1981 ובראשה עומד איתן רף. 

העמותה מפעילה מומחים בתחומי טכנולוגיה ועיצוב אשר מפתחים בהתנדבות אביזרי עזר מותאמים לצרכי האדם. 

מדי שנה מסתייעים בשירותי מילבת למעלה מ-330,000 איש מכל קשת החברה הישראלית. ​
 
​​