$$News and Reports$$

02 אפר' 2015
מרדכי גורי

​הדוקטורנט מרדכי גורי, מצוותו של פרופסור יובל אלוביץ, ראש מעבדות דויטשה טלקום ומנהל המרכז הלאומי להגנת המרחב המקוון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, שניהם מהמחלקה להנדסת מערכות מידע, הוכרז בימים אלה כזוכה בהוקרה אקדמית נחשקת מטעם חברת יבמ העולמית .

 

ההוקרה (IBM PhD Fellowship), בה זכה גורי על מחקריו והישגיו בתחום אבטחת הסייבר, ניתנה במסגרת תוכנית שהיא מהתחרותיות בעולם, ובה מכבדת חברת יבמ דוקטורנטים בעלי הישגים יוצאי דופן בפתרון בעיות ופיתוח של תוכנות, מחשוב וטכנולוגיה חדשניים ופרויקטים בין-תחומיים אשר מכילים בתוכם ערך חברתי ועסקי.

 

גורי ופרופ' אלוביץ הציגו בשנה החולפת שיטה פורצת דרך המאפשרת זליגת נתונים ממחשב בודד לטלפון סלולארי ללא חיבור לרשת, AirHopper. מדיניות אבטחת המידע במרבית הארגונים מחייבת השארת המכשיר הסלולארי מחוץ למתחם המחשוב. גורי ופרופ' אלוביץ קראו תיגר על הנחה זו ומצאו דרך בה מתקיימת דליפת נתונים ללא חיבור לרשת האלחוטית או Bluetooth.
 
תחומי המחקר של גורי כוללים, בין היתר, היבטים של הגנה והתקפה במרחב הסייבר ובחלק ממחקריו הוא בוחן פרדיגמות שונות ומפתח שיטות חדשות הרלוונטיות לעולם הסייבר המודרני.
 
במסגרת זכייתו ב-IBM PhD Fellowship, הוזמן גורי לשאת הרצאת אורח חגיגית על מחקריו במרכז המצוינות של יבמ באוניברסיטת בן-גוריון, וכמו כן מקנה לו ההוקרה אפשרות להשתתף בתוכנית ההתמחויות של יבמ ולשתף פעולה עם מומחי הסייבר של החברה.
 
"אני עוקב אחרי מחקריו של מוטי גורי מזה שנים", אמר ד"ר איתן מנחם, בוגר אוניברסיטת בן-גוריון וחוקר במרכז המצוינות של יבמ באוניברסיטה. "מחקריו פורצי הדרך מספקים פתרונות לבעיות קשות בתחומים חשובים של עולם אבטחת המידע, ואנו שמחים על האפשרות לשיתופי פעולה עימו".

 

סרטון המסביר את שיטת ה- AirHopper