$$News and Reports$$

30 אוג' 2015

חברת DiaCardio הישראלית, אשר פיתחה תוכנה שנועדה לשנות באופן משמעותי את הדרך בה בדיקת האקו לב מפוענחת, גרפה את המקום הראשון בתחרות החדשנות הבינלאומית שנערכה בימים אלה בסין, בה השתתפו כ-21 סטארטאפים מכל רחבי העולם.  

החברה הוקמה בעקבות עבודת מחקר של מעל שלוש שנים שבוצעה בשיתוף פעולה בין החוקרים באוניברסיטת בן-גוריון פרופסור הוגו גוטרמן, מיכל יעקבי וד"ר נועה ליאל, שהינה קרדיולוגית במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה וחברת סגל בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון.

diacardio-logo.png

 
בחודש יולי האחרון הוכרזו שלושת הסטארטאפים הישראלים מתוך תשעה שעלו לגמר בתחרות הקדם שנערכה בישראל, זאת מתוך כ-180 סטארטאפים שנרשמו לתחרות בישראל. בשלב הגמר של התחרות שנערכה בבייג'ינג'Shengjing Global Innovation Awards 2015  The, התמודדו 5 סטארטאפים מארה"ב, 10 מסין, 3 מישראל, ו-3 נוספים מאירופה ואמריקה הלטינית, על פרס בסך מיליון דולר, שיחולק בין חמשת הסטארטאפים המובילים (כ-200,000 דולר במזומן ללא אקוויטי לכל אחד). פרס מכובד לא פחות בגובה חצי מיליון דולר יחולק בין הסטארטאפים שהגיעו למקומות 6-10, ויזכה כל אחד מהם ב-100,000 דולר במזומן. 
 
חברת DiaCardio  הישראלית שהגיעה למקום הראשון, הינה חברת תוכנה, אשר מעוניינת לשנות את דרך הפענוח של בדיקת אקו-לב ("אולטראסאונד של הלב") ולהפוך את הפענוח לאוטומטי. האלגוריתמים שפותחו בחברה, מפענחים באופן מהיר, מדויק ואוטומטי חלק מהפרמטרים המשמעותיים של תפקוד הלב. התוכנה יכולה להשתלב בכל מכשירי האקו וכן בתחנות העבודה והארכוב. המוצר הראשון כבר קיבל את אישורי הFDA - לשיווק בארה"ב וה CE- לשיווק באירופה.
 
החברה הוקמה בעקבות עבודת מחקר של מעל שלוש שנים שבוצעה בשיתוף פעולה בין החוקרים באוניברסיטת בן-גוריון  פרופסור הוגו גוטרמן, מיכל יעקבי וד"ר נועה ליאל, שהינה קרדיולוגית במרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה וחברת סגל בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון. המערכת של המוצר המוביל של החברה אמורה לחסוך זמן יקר של טכנאי אקו לב ושל רופאים מומחים ושאינם מומחים, אשר היום מבצעים את ניתוח הנתונים בהליכים הדורשים מומחיות רבה, ניסיון וזמן. את החברה יצגו בתחרות בסין המנכ״לית הילה גולדמן אצלאן ביחד עם יו"ר החברה ארנון תוסייה-כהן.
 
בחירת הזוכים בתחרות הסופית בסין נקבעה בהסתמך על דירוג אלפי הנוכחים בקהל ודירוג של 13 שופטים מרחבי העולם, בהם יואב צרויה שותף בJVP  וד״ר אורנה ברי, סגנית נשיא לחדשנות בחברת EMC העולמית. בנוסף לזכייה בפרסים הכספיים, זכו הסטארטאפים בחשיפה של הפתרונות הטכנולוגיים שלהם בפני משקיעים וחברות מובילות מסין ומהעולם כולו. כמו כן, בימים הקרובים צפויים הפיינליסטים לקיים רוד-שואו ופגישות עם ענקיות האינטרנט הסיניות כדוגמת עליבאבא, ביידו ושיאומי. בנוסף, בוחנת ,Shengjing Group, אשר הובילה את התחרות בישראל ביחד עם קרן ההון סיכון ,JVP השקעה בחלק מהסטרטאפים באמצעות קרן השקעות מיוחדת של 25 מיליון דולר שהקימה.
 
הילה גולדמן-אצלאן, מנכ״לית החברה הזוכה אמרה כי ״אנו נרגשים וגאים על הזכייה בפרס הראשון. זו הייתה חוויה מרתקת ומעצימה. התחרות הוכיחה שישראל מהווה כור היתוך שמצמיח מיזמים טכנולוגיים מבטיחים. התחרות פותחת אפשרויות השקעה ממשקיעים סינים ואנו מאמינים כי הזכייה תקדם את ההכרה בטכנולוגיה פורצת הדרך שפיתחנו ב DiaCardio״.