$$News and Reports$$

19 מאי 2014
נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי, העניקה היום (יום שני, ה-19.5.2014), את אות בן-גוריון למנהיגות לנשיא המדינה, שמעון פרס. האות הוענק לפרס במושב הפתיחה של חבר הנאמנים השנתי של האוניברסיטה.
 
BOG2014_0651.jpg
BOG2014_0669.jpg
נשיא המדינה, שמעון פרס מקבל את אות בן-גוריון למנהיגות מידי נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, פרופ' רבקה כרמי. לימינה-יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, אלכס גורן.
צילומים: דני מכליס, אוניברסיטת בן-גוריון.


פרופ' כרמי: "אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מעניקה את אות בן-גוריון בהוקרה לאישים שגילו מנהיגות יוצאת דופן, בעלי חזון וראיית הנולד, הפועלים לרתימת גילויים מדעיים וחדשנות בעולם טכנולוגי חדשני ותומכים במחקר פורץ-דרך, בתחומים שיביאו לשיפור איכות החיים ולרווחה חברתית של תושבי מדינת ישראל והעולם כולו. שמעון פרס אכן מגלם את רוחו של בן-גוריון, אותו אנו לעתים תכופות מצטטים, באומרו "אם אתה באמת רוצה להיות ריאליסט, עליך להאמין בניסים". פרס היה באמת ניחן בחזון ארוך טווח, אשר ראה את הפוטנציאל לפני האחרים, בתחומים כמו אנרגיה מתחדשת, מים נאנו טכנולוגיה, חקר המוח ובתחומים אחרים שהשתיקה יפה להם".
בדברי ההנמקה של האוניברסיטה נאמר כי האות הוענק לפרס "לאות הוקרה לאיש החזון והמעש, על התרומה שאין בילתה לבניינה של מדינת ישראל ולהגנת אזרחיה; לאות כבוד למנהיג שמילא תפקידי מפתח במערכת הביטחון ובממשלות ישראל, לרבות כראש הממשלה וכנשיא התשיעי של מדינת ישראל; לחתן פרס נובל לשלום, מדינאי אוהב שלום ורודף שלום; ומתוך הערכה עמוקה לפועלו ברוח מורשתו של דוד בן-גוריון ועל רתימתו את המדע והמחקר לטובת קידום רווחה חברתית וכלכלית לתושבי הנגב, ולמען כל בני האדם והאומות ברחבי העולם".
פרס  ציין בדבריו כי "צה"ל , העובר בימים אלה לנגב, השתנה. הצבא המודרני מתבסס עתה יותר על מדע ומחקר מאשר על פצצות ומחסניות". האדמה לא בירכה את האנשים. אנשים בירכו את האדמה. אני מאמין שנוכל ללמד זאת את שכנינו במזרח התיכון. כל בני האדם במזרח התיכון יכולים להפוך את אדמתם למבורכת", הוסיף פרס. תוך שהוא קורא לנגב 'מרכז השלום' והמקום להגשמת חלומות, ציין פרס "בכל מקום שאתה רואה מחסור, זהו המקום להפוך למנהיג". הנשיא קישר את פתיחת משרדי החברות הבינלאומיות בנגב לגלובליזציה המבוססת על רצון טוב ואמון, מאשר על כוח בלבד.