$$News and Reports$$

06 אפר' 2017
פרס מפעל חיים מטעם איגוד רופאי המשפחה הוענק לפרופ' איה בידרמן, יו"ר החטיבה לבריאות בקהילה, בפקולטה למדעי הבריאות​ באוניברסיטת בן-גוריון בנגב,  בכנס השנתי של האיגוד שהתקיים ב-29.03.2017 בירושלים.


בכנס זה מוענקים פרסים לרופאי משפחה שתרמו לקהילה ולמקצועם בכל מיני תחומים: מחקר, פרסומים, הצטיינות בהוראה ובמתן שירות למטופלים. פרופ' בידרמן קיבלה את הפרס בקטגורית "מפעל חיים" על תרומתה בהקמת ובביסוס רפואת המשפחה בנגב ועל עבודתה ופעילותה רבת השנים בהוראה, בהדרכה ובמיזמים חברתיים ביניהם טיפול בנערות בסיכון, בריאות האישה  ובניצולי שואה בעמותת "עמך".

 

פרופ' איה בידרמן

פרופ' בידרמן היא בוגרת בית ספר לרפואה בירושלים, עשתה את ההתמחות ברפואת המשפחה במרפאת י"א בבאר שבע אצל פרופ' יוסף הרמן ולימים ניהלה  את המרפאה, אחת משתי מרפאות ההוראה הראשונות בנגב. בשנים האחרונות היא עובדת כרופאת משפחה במרפאת נווה זאב בבאר שבע והקימה שירות חדש של רפואה יועצת אמבולטורית של תמיכה פסיכוסוציאלית לחולים עם מחלות מורכבות. 

פרופ' בידרמן פעילה מאוד בתחום ההוראה וחינכה והדריכה דורות של מתמחים מאז שנות השמונים. כסגנית מנהל המחלקה לרפואת המשפחה, פרופ' בידרמן אחראית על הכשרת המתמחים במחלקה לרפואת המשפחה. היא שימשה כיו"ר וועדת הבחינות הארציות ברפואת המשפחה.

בתחום המחקר פרופ' בידרמן שיתפה פעולה ופיתחה מחקרים איכותניים, בעיקר בתחום רפואת האישה וגריאטריה; פרסמה כ- 66 עבודות בספרות הבינלאומית מתוכם 61 עבודות מקוריות. עבודותיה פורסמו בעיתונות בינלאומית מכובדת. הציגה את עבודותיה בכנסים בארץ ובעולם. 

פרופ' בידרמן זכתה בפרסים רבים בין היתר, פרס מתמחה מצטיינת, רופאה מצטיינת בשירותי בריאות כללית, מחוז דרום ועוד. היא זכתה במספר מענקי מחקר ובמהלך כל שנות עבודתה.