$$News and Reports$$

25 נוב' 2015
אבי-רם צורף
דוקטורנט במחלקה להיסטוריה של עם ישראל, אבי-רם צורף, זוכה במלגת נשיא המדינה למצוינות וחדשנות מדעית לשנת 2015. הנושא השנתי בתחומו תוענק השנה המלגה הוא
"עֵבֶר, עֲרָב וְאֱדוֹם"-נקודות חיכוך ומפגשים בין ובתוך תרבויות, דתות, לשונות ועמים.
 
את הבשורה על קבלת המלגה קיבל צורף בשיחת טלפון אישית מנשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, אשר גילה עניין רב בנושא, בין היתר, בשל הזיקה של נושא העבודה לאביו, יואל יוסף ריבלין
 
עבודת המחקר שזיכתה את צורף בפרס עוסקת בקשרים בין התפיסות הדתיות, הספרותיות והפוליטיות בכתיבתו של הסופר והמסאי יהושע רדלר-פלדמן (ר' בנימין) אחד מן הדמויות המרכזיות בתנועות הדו-לאומיות שפעלו בארץ-ישראל במחצית הראשונה של המאה העשרים, ומי שביקש לייסד את הקשר בין יהודים וערבים על אדני הזיקה התרבותית והדתית בין יהדות ואסלאם.   העבודה סוקרת את הרקע הגליציאני של ר' בנימין כבסיס לדיון בהשקפתו המורכבת של מי שהזדהה בו זמנית עם קבוצות שונות, מי שערער על ניגודים בין דת וחילוניות, מערב ומזרח, ואשר כתב במסגרות שונות: החרות, הפועל הצעיר, הצפה, כתב העת החרדי ההד, שאותו ערך, ואף בעיתונות הערבית.   
 
נשיא המדינה סיפר לצורף, בשיחה הטלפונית ביניהם, ששמח לשמוע שאביו, מתרגם הקוראן וסיפורי אלף לילה ולילה לעברית, הוא דמות חשובה בדוקטורט הזה.
 
בהתייחסו אל אבי-רם צורף, ציין המנחה שלו לדוקטורט, פרופ' אמנון רז-קרקוצקין: "מדובר באדם יוצא דופן, המשלים לימודי רבנות, במקביל לדוקטורט המעולה שלו". צורף, בן ה-27,  מתגורר בירוחם, נשוי ואב לבת.