$$News and Reports$$

17 נוב' 2014

בשבוע שעבר נחנכה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב תוכנית לימודים ייחודית המיועדת לאוכלוסייה בוגרת עם צרכים מיוחדים מבאר-שבע וסביבתה. במסגרת התוכנית מועבר קורס פעם בשבוע בשעות אחר הצהריים

 
"בשביל הדעת" היא תוכנית חדשה שמיועדת לתת העשרה מתחומי הדעת של האוניברסיטה למבוגרים בעלי מוגבלויות קוגניטיביות (אוטיזם, פיגור שכלי וכדומה). הקורס נוסד בברכתה של נשיאת האוניברסיטה, פרופ' רבקה כרמי, על ידי המחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה. הוא מתקיים בשיתוף משרד הרווחה, עיריית באר שבע ועמותת יחדיו.
 
השנה ילמדו הסטודנטים החדשים בתוכנית קורסים מעולם הרפואה, בין היתר הכרות עם ההיסטוריה של הרפואה, יסודיות חיוניים לקיום חיים, כיצד בנוי גוף האדם, מהם האברים בגוף, כיצד ניתן להגיש סיוע ראשוני לאדם במצוקה רפואית,  מהן המחלות הנפוצות, כיצד מטפלים בהן ועוד מגוון נושאים מהתחום. הקורסים יועברו על ידי סטודנטים לרפואה.
 
בתוכנית ישתתפו 14 תלמידים שעברו תהליך מיון שכלל מילוי שאלון פרטים אישיים וכתיבת קורות חיים, כמו גם ראיון קצר בפני ועדה אשר הכילה נציגים מהאוניברסיטה, ממשרד הרווחה, מעמותת יחדיו ומאגף הרווחה בעיריית באר-שבע.
 
גליה, אחת מן התלמידות החדשות נשאה דברים בטקס הפתיחה, התקשתה להסתיר את התרגשותה. "מאז שאני זוכרת את עצמי, לימודים היו משהו שמאוד חשוב לי, היה לי חלום ללמוד באוניברסיטה, רציתי שיהיה לי מקצוע לעסוק בו שיעניין ויאתגר אותי. אך לצערי דבר זה לא התאפשר לי בשל בעיות רפואיות וכמו כן, בעיות של קשב וריכוז. בזכות הפרויקט 'בשביל הדעת' ניתנת לנו ההזדמנות להרגיש איך זה להיות סטודנט, ללמוד באוניברסיטה ולהעשיר את עולם הידע שלנו. זוהי הזדמנות יוצאת דופן ואיננה מובנת מאליה".
 
תכנית זו מצטרפת לתכניות רבות אחרות שמופעלות על ידי המחלקה למעורבות חברתית באוניברסיטה ושפותחות בפני אוכלוסיות מכל גווני הקשת את שעריה של האוניברסיטה. בשנת תשע"ה ילמדו באוניברסיטה כ- 1000 תלמידים מבוגרים בתכניות אלו.

 

בשביל לדעת- 1.jpg
מימין לשמאל: פרופ' רבקה כרמי נשיאת האוניברסיטה, יאיר באר מנכ"ל עמותת יחדיו,
ורד סרוסי-כץ מנהלת התוכנית וכוכבה סרוסי, נציגת משרד הרווחה